Monday, December 17, 2012

Bubur Jagung

Assalamualaikum

Sabtu ritu pergi pasar nampak lak ada orang jual jagung terus terbayang2 bubur jagung...so kita pon belilah sebekas (bekas taufufa tu)...pestime nak masak bubur tak pernah umur kita masak bubur...cuak jugak kalau tak menjadi...alamat nyer ke cik tong la...terus google2 resepi...ermmm semua nyer lebih kurang jer bahan standard...so kita agak2 jelah...

Alhamdulillah menjadi...cuma terlebih letak sagu...patut nyer letak sesudu dua je haaa hambik ko!! segenggam ku letak...hahaha....haru betul...terpekat jadi nyer...so kita kasi alter tambah air n gula merah skit...done!! 




Setelah dialter bagai nilah hasil nyer....:)




Hasil yang tidak menggecewakan...next time bole try lagi...


p/s:lagi sedap kalo makan sejuk2 kan...



9 comments:

akak zeema said...

tk nmpk pon kat ofc ;) ..resepi dr chef adu ker?

ZarinAziz said...

hahaha...buat utk minum petang je la kak...kebetulan pergi pasar namapk org jual jagung...bukan resepi chef adu le...hehehe

Miss Nurun said...

waduh...tringin nk buat juga la.

ZarinAziz said...

Miss Nurun..

Buat jangan tak buat ya!!

Ila said...

nampak sedap sangat... terus lapar perut I ni haa...

comelnya gambar Iman... rambut curly macam Aiz juga ye.

Marya Yusof said...

As salam Zarin,

Tgk pun tahu sodap ni! Ni yg gigih nak cari jagung buat bubur gak ni...hehehee

ZarinAziz said...

Waalaikumsalam Marya,

Buat jgn x buat tau..

ZarinAziz said...

Ila..memula saya tengok gambar Aiz..ingat girl tau..Aiz pon comel juga!!

geraugebang said...

kalau kek pisang kita dah habis kita nak buat ni pulak...